Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski we Frampolu

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wieloosobowe Stanowisko ds. Ochrony środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami
Adres komórki
Radzięcka 8, 23-440 Frampol
Telefon
084 685-79-09, wew. 47
Fax
084 685-79-63

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. ochrony środowiska i rolnictwa
Obowiązki:

1. W zakresie ochrony środowiska:
1) udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz pobieranie opłat z tego tytułu, 2) Wymierzanie kary pieniężnej za samowolne usuwanie drzew lub krzewów, 3) kontrola przestrzegania przepisów o ochronie środowiska na terenie Gminy, 4) nadzór nad prowadzeniem akcji wyłapywania bezpańskich psów, 5) wydawanie Zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną, 6) przygotowywanie decyzji w sprawie odebrania właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane i przekazywanie go do schroniska dla zwierząt albo innej osobie lub instytucji, 7) wydawanie decyzji o przywrócenie do poprzedniego stanu wody na gruncie, 8) opiniowanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu oraz odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, 9) prowadzenie spraw Związanych z gospodarką wodno – ściekową na terenie gminy, 10) prowadzenie spraw dotyczących ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki Wodnej, melioracji, ochrony złóż surowców mineralnych, ochrony przed Zanieczyszczeniami, 11) opracowywanie projektów programów ochrony środowiska i kontrola ich realizacji, 12). Współdziałanie z organami gminy, samorządami mieszkańców oraz organizacjami poza gminnymi mających na celu ochronę środowiska, 13) prowadzenie spraw dotyczących gminnego funduszu ochrony środowiska, 14) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o prawie geologicznym i górniczym będących w kompetencji gminy.
2. W Zakresie rolnictwa:
1) wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne oraz wykonywanie innych działań przekazanych ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych do kompetencji gmin, 2) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi i przeprowadzanie kontroli tych
upraw, 3) nadzorowanie prac Związanych z organizacją i prowadzeniem spisów rolnych, 4) prowadzenie spraw Związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych,
5) prowadzenie spraw Związanych z ochroną roślin uprawnych przed chorobami, informowanie o pojawieniu się chorób i szkodników, nakazywanie wykonania określonych zabiegów, 6) udzielanie pomocy merytorycznej właścicielom upraw dotkniętych zniszczeniami, 7) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o prawie łowieckim będących w
kompetencji gminy. 8) wydawanie decyzji (postanowień) dotyczących zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, 9) wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów z zakresu właściwości stanowiska, 10) opiniowanie wniosków o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia, 11) współpraca z ARiMR oraz ARR w sprawie pozyskiwania przez rolników funduszy unijnych, 12} organizacja Szkoleń dla rolników z terenu gminy, 13)Sporządzanie i potwierdzanie zeznaniami świadków okresów zatrudnienia w gospodarstwie rolnym,
3. W zakresie spraw ogólnych :
1) Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji prowadzonych spraw, 2) rozpatrywanie i przedstawianie kierownictwu Urzędu projektów załatwienia spraw, wniosków i interpelacji z zakresu spraw własnych i zleconych skierowanych do załatwienia przez Burmistrza 3) przygotowywanie projektów uchwał, decyzji administracyjnych i Zarządzeń
w zakresie powierzonych spraw, 4) przygotowywanie dla potrzeb Rady i Burmistrza opracowań, analiz i informacji
Z Zakresu wykonywania zadań, 5) opracowywanie sprawozdań statystycznych dla potrzeb GUS, 6) Znajomość przepisów z Zakresu prawa samorządowego, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów gminnych i przepisów dotyczących zajmowanego stanowiska, 7) posiadanie i systematyczne aktualizowanie przepisów wymienionych w pkt. 6, 8) zgłaszanie Burmistrzowi potrzeby uzyskania opinii właściwej Komisji Rady, 9) planowanie zadań rzeczowych i wydatków dotyczących zakresu prowadzonych spraw
na zasadach i w terminach ustalonych przez Skarbnika, 10) bieżące informowanie Sekretarza o zawartych umowach i porozumieniach W celu
wpisania ich do centralnego rejestru i nadania im kolejnego numeru, 11) współpraca z organami administracji rządowej, samorządowej, Regionalną Izbą
Obrachunkową i Urzędem Skarbowym w zakresie prowadzonych spraw, 12) przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych, 13) przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych, 14) dbanie o porządek i ład w miejscu pracy, 15) przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych, l6) przestrzeganie dyscypliny pracy, 17) realizowanie zadań dotyczących obronności kraju, w tym Zarządzania kryzysowego, w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami, 18) kompetentne, kulturalne i rzeczowe załatwianie interesantów zgłaszających się do
Urzędu, 19) wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownictwo Urzędu i przełożonych lub wynikających z uchwał Rady.
20) zastępowanie pracownika zatrudnionego na stanowisku do spraw gospodarki odpadami podczas jego nieobecności.

 

1. Inspektor ochrony danych.

2. Do zadań Inspektora ochrony danych należą w szczególności:

1) Informowanie administratora danych osobowych podmiotu przetwarzającego oraz pracowników urzędu, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy obowiązującego rozporządzenia RODO oraz przepisów krajowych o ochronie danych osobowych i doradzenie im w tej sprawie,

2) Monitorowanie przestrzegania obowiązującego rozporządzenia RODO,

3) Współpraca z organem nadzoru,

4) Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 rozporządzenia RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.

5) Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z obowiązującymi przepisami,

6) Wykonywanie innych zadań i obowiązków powierzonych przez administratora danych osobowych.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektorem ds. gospodarki odpadami

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2012-12-14
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2012-12-14