Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
1. W zakresie geodezji: a. obsługa bazy danych zawierającej ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb gminy, b. wnioskowanie o dokonanie zmian w księgach wieczystych, c. umieszczanie i utrzymanie tabliczek z nazwami ulic i placów, d. oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi, e. prowadzenie spraw związanych z podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości. f. prowadzenie postępowań dotyczących nazw miejscowości, obiektów fizjograficznych, ulic, g. prowadzenie spraw podziału terytorialnego i zmiany granic administracyjnych gminy. h. wydawanie zaświadczeń o własności nieruchomości. 2. W zakresie mienia i gospodarki nieruchomościami: a. obrót nieruchomościami w sposób zgodny z zasadami prawidłowej i racjonalnej gospodarki, b. tworzenie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, c. sprzedaż i oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, d. oddawanie nieruchomości w trwały zarząd, e. prowadzenie spraw w zakresie zlecania wyceny nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, wnioskowanie w sprawie udzielania bonifikat, f. realizowanie przysługującego Gminie prawa pierwokupu, g. wykonywanie zadań związanych z ustaleniem opłat adiacenckich, h. współdziałanie z organem prowadzącym kataster nieruchomości w sprawie wyłożenia map taksacyjnych i tabel do publicznego wglądu, i. przyjmowanie wniosków o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności i przygotowywanie projektów decyzji w tym zakresie, j. wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami. k. przygotowywanie projektów umów najmu i dzierżawy lokali stanowiących własność Gminy, l. prowadzenie ewidencji zawartych umów najmu i dzierżawy, ł. przygotowywanie projektów uchwał Rady w zakresie stawek czynszowych na terenie Gminy, m. prowadzenie ewidencji składników mienia gminy.
Zakres obowiązków i czynności: 1) Bieżące monitorowanie działań zewnętrznych umożliwiających pozyskiwanie środków pozabudżetowych krajowych i zagranicznych w tym unijnych, 2) Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych i ich bieżąca obsługa wraz z końcowym rozliczeniem, 3) pozyskiwanie i gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowywania wniosków, w tym : a)danych charakteryzujących rozwój Gminy, b)założeń społeczno-gospodarczych oraz założeń do budżetu, c)programów inwestycyjnych. 4) Współpraca z innymi referatami i stanowiskami w celu pozyskiwania środków na realizację ich zadań, 5) Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie przygotowywania wniosków w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych na realizację ich zadań statutowych, 6) Współpraca z instytucjami zarządzającymi programami pomocowymi, 7) Współpraca z odpowiednimi organami administracji rządowej i samorządowej w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych, 8) Sporządzanie informacji, sprawozdań z realizacji inwestycji realizowanych przy wykorzystywaniu środków pozabudżetowych, 9) Prowadzenie informacji w sprawach związanych z Unią Europejską, 10) Bieżące przygotowywanie dla administratora systemu BIP informacji publicznych w zakresie merytorycznym swojego stanowiska, 11) Opracowywanie projektów strategii i programów rozwoju Gminy oraz współpraca w tym zakresie z wszystkimi jednostkami samorządu terytorialnego i innymi organizacjami, 12) Inicjowanie przedsięwzięć gospodarczych i prowadzenie działalności informacyjnej o potrzebach i możliwościach Gminy, 13) Organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z promocją gospodarczą Gminy, 14) Prowadzenie korespondencji z Biurem Integracji Europejskiej, 15) Prowadzenie innych spraw zleconych prze Kierownika Referatu.