Referent/podinspektor ds. windykacji
Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
Wymagania niezbędne, które musi spełniać osoba ubiegająca się o zatrudnienie na stanowisku:
- wymagania określone w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz.1282) w tym:
- jest obywatelem(ką) polskim(ą),
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie był(a) skazany(a) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
- staż pracy – minimum 1 rok pracy w urzędach administracji publicznej.
Wymagania dodatkowe od kandydatów:
- znajomość obsługi komputerowych programów biurowych,
- znajomość przepisów prawa, regulujących zakres tematyczny stanowiska, a w szczególności:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- Kodeksu postępowania administracyjnego,
- ustawy o finansach publicznych,
- ordynacji podatkowej,
- postępowania egzekucyjnego w administracji.
Główne zadania i obowiązki na stanowisku:
- zabezpieczenie zaległości podatkowych przed przedawnieniem poprzez:
- wpis hipoteki,
- wpis zastawu skarbowego,
- przygotowywanie decyzji określających wysokość odsetek od zaległości podatkowych i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie przenoszenia odpowiedzialności za zaległości podatkowe na osoby trzecie,
- wnioskowanie do sądu o stwierdzenie nabycia spadku (o ustalenie spadkobierców) w celu uregulowania zaległości podatkowej spadkodawcy,
- prowadzenie spraw, rozpatrywanie odwołań, kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
- dokonywanie czynności związanych z windykacją należności pieniężnych:
- wystawianie upomnień dla zalegających w zobowiązaniach podatkowych, opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- wystawianie tytułów wykonawczych i kierowanie ich do organu egzekucyjnego,
- prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o:
- niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości,
- wysokości zaległości podatkowych zbywającego,
- wysokości zobowiązań spadkodawcy,
- wysokości zaległości podatkowych podatnika,
- wysokości zapłaconej należności zabezpieczonej hipoteką przymusową lub zastawem skarbowym,
- windykacja należności budżetowych innych niż podatkowe,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją od osób prawnych,
- prowadzenie spraw w zakresie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- odpis lub kserokopia dyplomu (poświadczone przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem) ukończenia szkoły wyższej;
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy (poświadczone przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem);
- kserokopie dokumentów potwierdzających inne kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe i inne (poświadczone przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem);
- oświadczenie kandydata(tki), że nie był(a) skazany(a) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe (lub zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego);
- oświadczenia o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia;
- curriculum vitae (życiorys) ze szczególnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- list motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się o to stanowisko;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kserokopia dokumentu (poświadczona przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem) potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdzie się w gronie najlepszych kandydatów;
- podpisaną klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby kadrowe w Urzędzie Miejskim we Frampolu (według załącznika).
a) stanowisko urzędnicze z dostępem do internetu,
b) praca administracyjno – biurowa z obsługą urządzeń technicznych,
c) obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie z zastosowaniem narzędzi informatycznych.
Informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim we Frampolu w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty można składać w Urzędzie Miejskim we Frampolu lub przesyłać pocztą na adres urzędu j.w., w zaklejonej kopercie z dopiskiem na kopercie „Dotyczy naboru na stanowisko ds. windykacji”. Termin składania dokumentów do dnia 17 listopada 2020 r. do godz. 1530 . Aplikacje które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miejskim we Frampolu.
Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do kolejnego etapu naboru o terminie testu kwalifikacyjnego i/lub rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni telefonicznie oraz informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego we Frampolu.
Druk kwestionariusza osobowego oraz Regulamin naboru do pracy na stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim we Frampolu zamieszczone są w załącznikach (pliki elektroniczne) do ogłoszenia.
Informacja końcowa o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego we Frampolu oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego we Frampolu
Etapy procesu selekcji i wyboru kandydata:
a) I etap: weryfikacja formalna na podstawie przedłożonych aplikacji,
b) II etap: test sprawdzający oraz rozmowa kwalifikacyjna obejmujące weryfikację wiedzy i umiejętności określonych w aplikacji.
Dodano do BIP dnia 03-11-2020 11:24:21